Louis Vuitton, twórca toreb dla elity

Założyciel marki słynącej z torebek z ponadczasowym monogramem, Louis Vuitton nie od zawsze pławił się w luksusach.

Urodził się 4 sierpnia 1821 roku, wychowywał się w rodzinie rzemieślniczej w Jurze, na wschodzie Francji. Osierocony w młodym wieku Louis uciekł z domu mając 13 lat. Po trzech latach tułaczki dotarł do Paryża ogarniętego rewolucją przemysłową. 

Dom mody Vuitton był wynikiem rzemieślniczej pracy młodego Louisa. Po przybyciu do Paryża rozpoczął on praktyki jako kaletnik. Vuitton znalazł pewną niszę w przemyśle, jaką były walizki. Wyrabiał skórzane kufry bagażowe, dzięki którym szybko zdobył popularność wśród paryskiej elity. Pracował on między innymi dla Cesarzowej Eugenii.

Elitarna Klientela pozwoliła mu na otwarcie własnej pracowni. Pierwszy butik Vuitton otworzył w 1854 roku przy Rue Neuve-des-Capucines, wkrótce jego salony można było znaleźć także w Londynie, czy Nowym Jorku.

Reklama Louis Vuitton
Reklama kufrów Louis Vuitton w Londynie

W przypadku domu mody Louis Vuitton, można powiedzieć, że sukces ma wielu ojców. Louis stworzył markę, jednak to jego jedyny syn, Georges jest odpowiedzialny za najbardziej kultowe produkty. Stworzył on specjalne zamki, które zabezpieczały ręcznie wyrabiane kufry. Wymyślił on także kultowy monogram, składający się ze splecionych ze są liter LV. Torbę Streamer projektu Georgesa do dziś można kupić w butikach Louis Vuitton.

Goerges jako pierwszy postawił na kolaborację z artystami. Współpracował między innymi z hiszpańskim malarzem, przedstawicielem surrealizmu, Salvadorem Dali. Współcześnie marka Louis Vuitton nadal jest otwarta na współpracę. W 2017 roku wypuszczono kolekcję współtworzoną ze streetwearową marką, Supreme. Była ona połączeniem klasycznego monogramu, z kultowym już “box logo” Supreme.

Rewolucyjnym dla marki LV, okazał się Marc Jacobs. Przejął stanowisko dyrektora artystycznego w 1998 roku. Dzięki niemu Louis Vuitton z producenta walizek, stało się jednym z największych domów mody na świecie.

Jako marka z wieloletnią tradycją, LV do dzisiaj wyrabia swoje skórzane produkty ręcznie. Proces ten trwa około tygodnia, a ceny takich toreb wynoszą nawet po kilka tysięcy dolarów. W Polsce produkty Louis Vuitton można znaleźć w warszawskim salonie Vitkac.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *